fredag 20. mai 2011

Ferdig...

Det ble en kraftanstrengelse nå før 17.mai, men jeg ble ferdig. Til og med flere dager i forveien. Sammensyingen gikk noe raskere enn forventet, og det var bra, for alle sømmer og tråder og nåler begynte å snurre rundt oppe i hodet på meg både dag og natt.

Men det var som en fest og trekke til rynketrådene og se hvor fint linen la seg, og ikke minst å ta det på selveste 17.mai. Dette er det ene av to mulige mønster til Romeriksbunad. Selve bunaden har Heimen Husflid i Oslo sydd, og den er og ny av året.

Jeg er stolt av resultatet og glad for alt jeg har lært - og ikke minst lettet for at jeg fikk det ferdig i tide.

Det var absolutt verd tiden det tok!

2 kommentarer:

  1. Nydeleg arbeid , og flott skjorte. Du har god grunn til å vera stolt over resultatet :)

    SvarSlett
  2. Der fant jeg jammen en ny og spennende blogg i dag også. Rotet meg inn hit via Ravelry, men vi bort visst i samme by...

    Bunadskjorten din ble flott, en egen tilfresstillelse å kunne sy slikt selv i en tid da det meste er made in China. Selv holder jeg på med bunadsstrømper akkurat nå.

    Gøy å se alle de ulike teknikkende du driver med. Titter gjerne innom igjen!

    SvarSlett