tirsdag 24. januar 2012

Gøy å karde!

Denne helgen hadde jeg spinnekurs i regi av Nordhordland husflidslag. Det var så kjekt! Seks motiverte damer som villig lot seg geleide inn i fibrenes og snurrens (hemmelige) verden. Hovedfokuset var å få til å spinne på håndtein, men det er jo ikke bra å holde på for lenge av gangen med tanke på skuldre og slikt, så vi måtet gjøre litt andre ting innimellom.
Blandt annet karde. Først øvde vi jo sjølvsagt på handkarder, men andre dagen dro jeg igang kardemaskina. Og DER var det iallfall ei av damene som fikk åpnet nye muligheter oppe i hodet.. Jeg kunne formelig se på ansiktet hennes at hun så en ny verden av muligeheter forann seg. Og det var veldig inspierende for meg og. Jeg måtte rett og slett bare karde litt.
Her har jeg kardet sammen villsau, farget C1 fra Hillesvåg og hvit angora.

Og for de som måtte lure så er jeg den lykkelige eier av en Louet "passelig grov". Det er ikke den groveste varianten, men heller ikke den fineste. Grov nok til å klare seg gjennom rå ull som ikke er for grov, men samtidig fin nok for meg iallfall. Nå er ikke jeg så glad i de mykeste og fineste fibrene heller, så det er nok en modell som passer godt for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar