torsdag 5. mars 2009

Genseren er ferdig!

Det er stas å ha denne genseren ferdig. Det har tatt lengre tid enn jeg trodde - jeg gikk litt lei, og det hjalp jo ikke at jeg gikk tom for garn midt i strikkingen... Men nå er den klar og den er fantastisk å ha på! Den både varmer og sitter godt. Den er strikket av Sirrigtov 1- trådsgarn på pinne nr 3,5. Mønsteret har jeg dikta sjøl. Garnet er kjøpt hos Garnlunden
Før montering henger hele genseren sammen. For- og bakstykke er strikket i ett, og så er det tatt opp masker til armene på for- og bakstykkedelen. Jeg har heklet sammen i siden og under armen. Det eneste som er gjort med nål på denne genseren er festinga av trådene.
ryggen


detalj fra heklingen i dråpen foran

Dette strikketøyet var det første jeg blogget i februar. Du kan se det her.

4 kommentarer:

  1. Den ser veldig fin og god ut. Gratulerer med et flott produkt.

    SvarSlett
  2. Denne genseren er et lite kunstverk, detaljen med dråpen foran er veldig fin. Mvh Kjersti

    SvarSlett
  3. Den var nydelig! :)

    SvarSlett