lørdag 9. januar 2010

Nye babystrikkerier

Snart kommer det ei lita jente til verden som skal få bruke denne babysurprise-jakken jeg strikker i disse dager. Det er en kombinasjon av den danske garnet "tvinni" (kjøpt her) og heimespunne entråda "villsautweed". Jeg bruker samme metoden ved fargeskiftene som på ullteppet jeg strikka sommeren som var. Jeg tover garnendene sammen mellom hendene og har dermed ingen garnender å feste.
Mønsteret på denne babyjakken er et gammelt klassisk babyjakkemønster designet av Elizabeth Zimmermann på 60-tallet en gang (tror jeg). Første gang jeg så denne jakken var hos Brooklyntweed.
Den flinke unge damen fra Skotland, Ysolda Teague, endret litt på mønsteret og laget denne versjonen med lukning på siden. Det er denne jeg strikker her. Skal bli spennende å se hvordan den blir og hvilke knapper jeg finner til...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar