onsdag 17. november 2010

Lapper til sokkene

Disse ullsokkene er godt brukte kjøpesokker som hadde hvert sitt store hull. I løpet av kort tid igår heklet og sydde jeg disse lappene på, og så ble de like hele. I tillegg er det kommet et par deilige puter på helene.
Å lappe sokker istedet for å stoppe er noe jeg har gjort i ganske mange år. Stoppesopp og veving på tradisjonelt vis tar lang tid, og jeg synes heller ikke jeg får det spesielt godt til. Jeg har løst det med å hekle passende lapper til sokkene, både for å forsterke der hvor det er i ferd med å gå hull, men og for å tette hull som har kommet.
Lappene på dette bildet er formheklet til to skåler for å passe til helformen.
Dette vil jeg absolutt anbefale.

4 kommentarer:

  1. Det var både smart og nyttig :)

    SvarSlett
  2. For å si det på bergensk: KJEMPELUDDI! At jeg ikke har tenkt på det selv.....

    SvarSlett
  3. Smart! Det skal jammen jeg også gjøre på noen av de tusen neglisjerte parene.

    SvarSlett
  4. Det var jo en skøn løsning på et gammelkendt problem. Tak for dén idé! Og glædelig jul til dig!
    -LisBeth.

    SvarSlett