fredag 11. februar 2011

Lino-trykk

Jeg har fått gøye pakker i posten fra Amazon med inspirasjon til både papir- og tekstiltrykk. Det snurrer ganske mye trykk i hodet mitt om dagen...
Begynte med å gjøre ferdig noe halvveis ferdige greier jeg hadde liggende:

Dette trykket jobbet jeg egentlig med for et år siden, og nå skar jeg det endelig ferdig. Jeg liker godt de enkle linjene, og denne tulipan-formen har jeg tegnet i ulike varianter tidligere. Mest med oljepastell hvor jeg lager linjene med noe skarpt som skraper vekk. Litt som å skjære linjer i lino, men med farger og nyanser. (Skal se om jeg kan finne noen av disse eldre variantene som ble laget før dette snittet. De er gitt vekk, så vi får se.)
Jeg trykket og trykket og trykket. Fikk en ide om å at de kan fungere som et slags brevark med plass til bare litt tekst. En mellomting mellom kort og brev. Ja, det blir det nok. En vårlig påskehilsen til noen om en liten stund..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar