onsdag 15. februar 2012

Blått tolagt

Dette er nesten ferdig. Garnet er ikke vasket og tørket/strukket enda, men ellers ferdig. Det er derfor det bølger seg lett i hespen. Jeg har kardet sammen fargen selv og brukt villsau, farga C1 samt noe hvit angora.
Lenge siden jeg har spunnet et tolagt (totråds) garn. Det har enten vært entrådet, eller trelagt. Jeg liker den runde formen på det trelagte garnet bedre, men nå har jeg bestemt meg for å gå for et tolagt garn til neste vest- eller genser prosjekt istedet for det entrådete garnet jeg har brukt i genser-prosjektene mine. Jeg ser at det trenger mer styrke for å fungere i en genser over tid enn et entrådet garn kan gi. Denne hvite genseren er nå helt utslitt og må egentlig strikkes på nytt om jeg har tenkt å beholde den. Har bestemt meg for at kvaliteten går over "finnishen". Dette garnet er tenkt som stripe(r) sammen med lys og grå villsau. - Tror jeg...

1 kommentar: