tirsdag 26. januar 2010

Fin-fin liten nyfødt..

Jeg ble nesten klar i tide. Jenta blei født nå på fredag og jakka fikk knapper i på lørdag. Den vil nok være som en kåpe de første to ukene, men det passer jo perfekt med en ullkåpe for et januarbarn!
Jeg hadde opprinnelig sett for meg grønne knapper, men det var veldig vanskelig å finne... det ble disse treknappene sydd i med grønn tråd istedet.
Bilde av jakken sett bakfra Oppleggskanten går øverst og rundt håndleddene. Jakken strikkes i ett stykke ut fra dette. Det er mer detaljer å lese om dette strikketøyet her.
Og så måtte det bli en liten lue til... Det var veldig gøy å strikke dette hjertet som "bakhode" til en liten lue. Mønsteret er hentet fra samme sted som jakken, Elizabeth Zimmermanns "Knitting Workshop". Hjertet er strikket i håndspunnet garn og forann er det strikket en kant med striper som matcher stripene i jakken. Gleder meg til å se henne i dette når hun er blitt stor nok til å ta turen ut fra mors lille trygge amme-rede.

3 kommentarer:

  1. Hej Fish-Fish! Hvor er jeg glad for, at jeg har kunnet hjælpe dig med at tage dig sammen og komme til tandlæge! Tænk engang... Det synes jeg er flot! Og jeg vil da være beæret over, hvis du virkelig vil dele noget af dit fantastiske uld med mig! Jeg har bare desværre kun et par karter og en enkelt hjemmelavet håndten, så det er ikke sikkert, jeg får omdannet det til egentlig garn... Jeg vil da gerne købe noget af dit færdige garn, hvis du har lidt til overs?! Sikke en dejlig, fin lue du har strikket her; jeg har netop fået at vide i dag, at min søster venter en lille datter til august! Måske jeg skal igang med en sød, lille lue med hjerte?!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlett