tirsdag 24. mai 2011

Grå rillegenser


Dette er genseren som var "i prosess" i denne posten. Jeg likte godt måten hullene og sammenheklingene gikk sammen i et slags "blonde-mønster" og for meg ble det ble en feminin og samtidig røff genser til slutt. Helt etter intensjonen. Og det var et deilig og avslappende arbeid å ha ved siden av den mer intense bunaskjorten.

Jeg er imidlertid igang med en ny allerede. Den første versjonen som vi ser her på bilde ble litt for kort og litt for vid på samme tid, så jeg måtte hekle litt ekstra i lengden både på ermer og bol.
Nå prøver jeg å justere litt på lengde- og breddeforholdene på den nye genseren jeg jobber med, så får vi håpe at den sitter mer som den skal i utgave nr 2.

3 kommentarer:

  1. Så lekker den var, og så luftig og fint mønster :)

    SvarSlett
  2. Jo, takk! Jeg er veldig glad i den elastisiteten og teksturen en oppnår ved å strikke luftige kvaliteter. Det er dessuten veldig fleksibel i bruk. Under en vindtett jakke er den varm, og uten yttertøy er den lun og luftig uten å være for tett og varm.

    SvarSlett
  3. Synes den ser veldig fin ut, -gleder meg til å se fortsettelsen...

    SvarSlett