onsdag 30. januar 2013

Nytt tvebandprosjekt


Denne gangen virker det som om jeg skal komme meg gjennom et par votter til meg selv! Jeg gleder med veldig og jeg merker at det går greiere og greiere med strikkingen. Jeg strikker med mitt eget Z-garn av villsau ispedd litt spel og vanlig C1. Opprinnelig spant jeg garnet til en genser strikket på vanlig vis. Men nå når jeg strikker tveband med det istedet, merker jeg at kvaliteten ikke holder. Det har for lite sno både mot venstre (S) og høyre (Z) slik at det tvinner seg opp til to ganske løse enkelttråder som mer ligger ved siden av hverandre framfor å være et tvunnet garn. Men jeg blir fornøyd allikevel. Spesielt med formen. De sitter godt rundt håndleddet og tommel-økingen, som kun er på yttersiden av tommelkilen, har jeg fra Karin Kahnlunds vottegrunnmønster som hun har publisert i boken "Tvåendstickat" av Kerstin Ankert (red). At garnet tvinner seg opp gjør igrunn bare at de blir myke og gode, men skulle jeg ha kruset masse mønster, ville det nok blitt litt for ullent uttrykk. Og så vil de sikkert tove seg lettere, og det er jo bare en fordel med votter. Blir bra dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar